24 Mart 2015 Salı

TAHİNLİ RULOLAR


Herkese Merhabalar,

6 günlük bir aradan sonra en sevdiğim lezzetlerden bir tanesiyle devam edelim.. Bu sıralar telefonum serviste olduğundan yaptıklarımı fotoğraflayamıyorum ve de bu yüzden paylaşımlar telefon geri gelene kadar biraz aksayacak malesef..

Şimdi yanmaktan son anda kurtardığım tahin rulolarına gelelim:)

Daha ilkokul yıllarında okulun kantininde keşfettiğim, daha sonra fırınlarda pastahanelerde her yerde karşıma çıkan bu çörek yıllardır en favorimdir, Ancak Kıbrıs'ta  her yerde bulabildiğim bu lezzet, Türkiye'ye yerleşmemle birlikte benim için ulaşılması güç, bulunamaz bir yiyecek haline geldi ve bende kolları sıvadım.Önce milföyle, sonra değişik hamurlarla denedim, denedim, denedim veeeee sonunda yaptım..



İşte emeklerimin karşılığını veren o lezzetin sırrı aşağıda:))

MALZEMELER


  • 1 Bardak + 1/4 bardak süt (250 gr)
  • 1/2 Bardak tuzsuz tereyağ (erimiş olacak) (75 gr)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 bardaktan 2 parmak eksik şeker (100 gr)
  • 1/2 yaş maya 
  • 2 yumurta
  • 6 bardak un
      Harç
  • 5 yemek kaşığı tahin
  • 1 su bardağı şeker

YAPILIŞI

  1. Süt el yakmayacak kadar ılıtılıp, içerisine maya eklenerek çözülmesini sağlıyoruz (yaş maya için).
  2. Tereyağı eritiyoruz.
  3. Bütün hamur malzemelerini iyice yoğurup, mayalanması için üzerini nemli bir bezle kapatıp 1 saat kadar ılık bir yerde bekletiyoruz. (Kalorifer peteklerinin üstü veya 50 derece ısıtılmış fırın benim için ideal)
  4. Mayalanan hamurumuzu bir kez daha yoğurup, unlayarak merdane yardımıyla istediğimiz kalınlıkta açıyoruz. 
  5. Açtığımız hamurun içine önce tahini sürüyoruz, ardından şekerin tamamını gezdiriyoruz. (Şeker ve tahini karıştırılınca koyu bir kıvam aldığından hamura sürmek oldukça zorlaşıyor, bu sebeple önce tahini sürüp üzerine şekeri gezdirmenizi öneririm)
  6. Hamurumuzu rulo yapıp 3-4 cm uzunluğunda dilimlere ayırıp, tepsiye diziyoruz. (Tepsiye aralıklarla yerleştirilince daha iyi pişiyor)
  7. 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.




Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder