8 Nisan 2015 Çarşamba

SİZDE BENİM GİBİ YUMURTA KOKUSUNA GELEMEYENLERDENSENİZ İŞTE SİZE "YUMURTASIZ FIRIN SÜTLAÇ" TARİFİ


Herkese Merhaba,

Bu tatlının en güzel hali bu olsa gerek, 1001 çeşidini denedim, ısrarla vazgeçmedim çünkü bu tatlı eşimin en sevdiği tatlıdır:)

Ve o kadar denemelerden, dibe çöken yada pişmeyen pirinçlerden, cıvık kıvamlardan, fırından alırken ağır gelen yumurta kokusundan sonra işte bu benim yumurtasız, mis gibi fırın sütlacım çıktı ortaya:)

Bir zamanlar hiç sevmediğim bir tatlıydı ama şimdi en favorimdir kendileri:)))
Malzemeler
  • 2 lt günlük süt
  • 5 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 2 su bardağı toz şeker ( çok tatlı seviyorsanız, miktarı arttırabilirsiniz)
  • 2 paket vanilin
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 1 tutam tuz
Yapılışı
  • Öncelikle güzelce yıkadığımız pirinçleri bir tencereye alıyoruz, üzerini geçecek kadar su ve bir tutam tuzu ekleyip 5 dakika kadar haşlıyoruz.
  • Sütün bir kısmını bir kaseye koyduğumuz nişastanın üzerine döküp, topaklanmaması için çırpma teliyle açıyoruz.
  • Kalan sütü ve şekeri tencereye ekliyoruz.
  • Nişastalı süt ve vanilinlerimizi de ekleyip kaynayana kadar ara ara karıştırıyoruz. Kaynadıktan sonra 15 dakika daha altı kısık şekilde ocakta tutuyoruz. (Pirinçlerin dibe çökmemesi için ara ara karıştırmaya devam) 


  • Süre sonunda ocağın altını kapatıp, sütlacı kaselere bölüştürüyoruz.
  • fırın tepsisine dizip, tepsinin dibine kaselerin yarısına gelecek kadar su döküyoruz ve 170 derece fırında kontrol ederek pişiriyoruz. 



PÜF NOKTALARI

 *Sütlaçların kimisi önce kabarıp kızarıyor, kimisi daha sonra bu yüzden sürekli kontrol etmek gerek, ben kızaranı çıkarıyorum.

*Kaseleri çok doldurmayın, fırına girdiğinde kabardığından taşma yapıyor. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder