4 Nisan 2015 Cumartesi

EVDE PEYNİR YAPIMI ÇALIŞMALARI BAŞLADI: LEVEL 1 - EV YAPIMI LOR YADA KIBRISLICA NOR


Herkese merhaba, Son zamanlarda tükettiğimiz hazır gıdalarla ilgili okuduklarımız, duyduklarımız kan dondurucu boyutlara ulaştı artık.. Kime, neye inanacağımızı şaşırdık, Elimizi hangi ürüne uzatsak içinde bizi hasta edecek kimyasallar, koruyucular, ilaçlar olan insafsız bir pazarlama ağının içindeyiz ne yazık ki. 

Bu yüzden yediğimiz gıdaların ne kadarını ham maddelerden üretebilirsek o kadar sağlıklı olacağımıza inanıyorum. Ve bu sebeple de peynir araştırmalarım ve denemelerim de başladı:) 

İlk olarak mayaya ihtiyaç duymadan lor (nor) yaptım ve bununla da enfes bir poğaça yaptım ki bir sonraki tarifimiz o poğaça olacak:) 

O zaman hemen nasıl yapıldığına geçelim mi?

Malzemeler

  • 1 lt süt (Ben UHT süt kullanıyorum)
  • 2 tepeleme yem kaşığı yoğurt
  • 1 Tatlı kaşığı tuz

Yapılışı

  • Süt tencereye alınır ve ısıtılır.
  • Isınan sütün içiresini yoğurt katılır ve iyice karıştırılır. (Homojen dağılması için)
  • Ara ara karıştırılarak kaynaması beklenir. Bu sırada sütün kesilmye başlaması gerek.
  • Tuzumuzu ekliyoruz 5 dakika kaynatıyoruz. Bu 5 dakika sonunda süt iyice kesilmiş ve altında yeşilimsi bir su çıkmış olacak.




  • Kesilen sütümüzün üzerini kapatıp 20 dakika kadar ılınmasını bekliyoruz.
  • Daha sonra bir tülbentin içine alıp süzüyoruz. Lorumuz hazır :)
  • Çıkan suyu atmayın, hamur işleri ve makarna yapımında kullanabilirsiniz...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder