14 Nisan 2015 Salı

KIBRS'IN MEŞHURU ZEYTİNLİ BİTTA


Herkese merhaba,

Bugün mutfağımda yine en sevdiğim hamur işlerinden bir pişti:)

Kendisi Kıbrıs'ın en sevilen, en bilinen lezzetlerinden bir tanesidir.. Adada bolca zeytin ağacı olmasının da etkisiyle zeytin bolca tüketilen bir besin ve ve bu tarifte en az hellim kadar Kıbrıs'la özleşmiştir..



Lafı çok uzatmıycam hemen tarife geçmek istiyorum;

Mazlemeler

  • 1/2 pk yaş maya
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 adet küp şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1.5-2 su bardağı kadar un
  • 1 çay kaşığı, karabiber
  • 1 çay kaşığı kuru nane
  • 25-30 adet çekirdekleri ayıklanmış zeytin
  • 5-6 dal taze nane
  • 1 adet küçük boy soğan
Yapılışı
  • Süt, parmağımızı içine sokup 7'ye kadar saydığımızda elimizi yakmayacak şekilde ocakta ılıtılır. Maya ve şeker içerisine atılıp, mayanın çözülmesi için 10 dakika bırakılır.
  • Maya çözülücünce sıvıyağ, un ve mayalı karışım bir kaba alınarak yoğurulur. ele yapışmayan bir kıvam alınca un eklemeye son verilir.

  • Hamurun üzeri nemli bir bezle örtülüp, ılık bir yerde 1 saat kadar mayalandırılır.
  • Bu sırada zeytinlerin çekirdekleri ayıklanır, taze nanenin yaprakları ayıklanıp doğranır, soğan küp küp doğranır.





  •  Mayalanan hamurun içerisine tuz, baharatlar, zeytin, soğan ve taze nane eklenerek iyice karışana kadar yoğurulur.
  • Fırın tepsisinin dibi yağlanır, ve hamur istenilen şekilde tepsiye yerleştirilir. (Ben 6 tane bezeye böldüm, ve yapışık şekilde tepsiye dizdim ki çıkarınca kopararak bölebileyim:)
  • fırının içerisine konan hamur, 30 dakika kadar mayalanması için bırakılır. (fırını 50 derecede ısıtıp kapatıyorum ben bu işlem için) 
  • Hamur tekrar şişmeye başlayınca fırın 170 dereceye ayarlanır, 25-30 dakika boyunca pişirilir 



Yanına bi çay demlenir, afiyetle yenir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder